האם את מתרגלת בזוגות?

אז קודם כל - כן!  וזה יכול להיות ממש נהדר!

 

יש הורים שחושבים שמפגש בזוג הוא פחות טוב ממפגש ביחיד.

הם מניחים שאם אני פוגשת ילד אחד, יש לו "יותר זמן" איתי. או אולי זמן "איכותי " יותר. ואני חייבת לומר מהניסיון שלי שזה לא נכון.

זה מאד תלוי בילד, ביכולת הקריאה ובהיבטים נוספים, אבל במקרים רבים ילמדו הילדים את אותו התוכן ויתרגלו את אותן מיומנויות בזוג או ביחיד. 

אז מה היתרון של עבודה בזוגות? 

 

בעבודה כזו הילדים מתבקשים להתמודד עם אתגרים חדשים, שלא קיימים בתרגול איתי לבד ונובעים מההבדלים שקיימים באופן טבעי בין הילדים.  

מצד אחד הם נדרשים ליותר הכלה וסובלנות, להבנה שהם לא היחידים במשוואה, ומצד שני, הם נתרמים מחוויית המשחק המשותפת, ואפשרויות הביטוי השונות שכל ילד מביא איתו. 

חשוב לדעת! לפני המפגש בזוג אני פוגשת כל ילד/ה בנפרד למפגש התאמה קצר ורק אז מעדכנת האם לדעתי שני הילדים נמצאים במצב דומה עם יכולות הקריאה שלהם ויכולים להיתרם מהעבודה המשותפת.